Architektura systemu
Systemu składa się z dwóch podstawowych elementów:
dostępnego dla użytkownika interfejsu, dzięki któremu zleca on zadania i kontroluje postęp renderingu,
oraz zainstalowanego na klastrze obliczeniowym systemu renderingu (tzw. renderfarmy).
Kliknij wybrany element, aby przeczytać szczegóły.
Serwer FTP
Użytkownik ma dostęp do przestrzeni dyskowej poprzez protokół FTPS. Przed przystąpieniem do renderingu użytkownik musi umieścić na serwerze swój projekt w postaci źródłowej wraz z niezbędnymi modelami 3D, plikami graficznymi, itd. Po zakończeniu procesu renderingu użytkownik ma dostęp do wyników pracy w postaci sekwencji gotowych wynikowych plików graficznych.
Portal PLATON
Portal WWW dostępny pod adresem
https://pcss.cloud.pionier.net.pl/ , który umożliwia utworzenie zlecenia renderingu dla wskazanego projektu oraz monitorowanie jego postępu.
Baza danych
Baza danych jest kanałem komunikacyjnym pomiędzy interfejsem użytkownika a głównym systemem renderingu. Poprzez bazę danych system otrzymuje informację o zleceniach użytkownika oraz informuje go o dostępnych projektach, przebiegu i wynikach renderingu.
Przestrzeń dyskowa
Przestrzeń dyskowa to przestrzeń z katalogami użytkowników, w których umieszczają oni swoje projekty. Zapisywane są w niej również pliki wyjściowe. Bezpośredni dostęp do niej musi mieć węzeł główny i wszystkie węzły robocze. Użytkownik ma dostęp do niej poprzez protokół FTPS.
Węzeł główny
Węzeł główny to węzeł zarządzający renderingiem. Do jego zadań należą: monitorowanie przestrzeni dyskowej w poszukiwaniu nowych projektów, odczytywanie z bazy danych nowych zleceń i ustawianie ich w kolejce, rozdzielanie zadań z kolejki na węzły robocze, monitorowanie postępu renderingu, aktualizowanie statusu i zapisywanie statystyk.
Węzeł roboczy
Węzeł roboczy to wydzielona maszyna z zainstalowanym oprogramowaniem renderującym (3dsMax, Blender, Maya), wykonująca bezpośrednio zadania (najczęściej przygotowanie pojedynczej ramki) zlecone przez węzeł główny. Węzeł roboczy wczytuje projekt i zapisuje pliki wyjściowe bezpośrednio w przestrzeni dyskowej.